JIC Media AB, Lindholmsvägen 22, SE-417 57 Göteborg
Telefon: +46 (0)31 23 77 50 Mobil: +46 (0)708 23 77 51
Epost: info@jicmedia.se
Hem           Projekt           Om JIC Media           Kontakt
 
Några tidigare större projekt
BILKRIGET
Bilkriget, TV-serie om globalisering och konkurrens bland världens största bilindustrier. Den visades i Sveriges Television,som producerade tillsammans med GötaFilm. Bilkriget bygger på idé och manus av Monica Hirsch, som genomförde den i samarbete med Kicki Hultin, SVT. Helena Östlund, Reportagebörsen, ansvarade för research. Peter Östlund svarade för fotot.

"Bilkriget, en reportageserie som visas fyra kvällar i följd i tvåan nästa vecka, start i morgon kväll, KAN vara det mest angelägna som visas i TV nästa år." Stephan Lövgren i GP

Läs mer om Bilkriget -->
 
BACKA TEATER
Backa Teater var under åren 1997 - 1999 nationell scen för barn- och ungdomsteater. Monica Hirsch var redaktör för en publikation som berättar om de spännande teateråren och producerade tillsammans med teatern denna skrift, som i text och bild, beskriver teaterns arbete.  
EXPO 92
Expo '92, världsutställningen i Sevilla i Spanien. Monica Hirsch var projektledare för Volvokoncernens deltagande och arbetade som kreativt och administrativt ansvarig med projektet under två års tid. Trans Vision Volvo bestod av två delar, utställning i tre tidsperspektiv och seminarier. Ett internationellt miljöseminarium, som leddes av dåvarande koncernchefen Pehr G Gyllenhammar, invigde Volvos närvaro.

Volvokoncernen var först ut på plan bland deltagarna från svenskt näringsliv. Trans Vision Volvo visades i den svenska paviljongen i 14 dagar.
 
VOLVO MONITOR
Volvo Monitor var ett internationellt månadsmagasin och gavs ut under fem och ett halvt år på 1980-talet. Tidningen kan betraktas som ett unikt experiment i näringslivet. Den leddes av erfarna journalister och hade inget redaktionsråd. Informationsdirektörer och VD:ar lade sig inte i arbetet. Tidningens uppgift var att spegla Volvokoncernen i ett brett internationellt och relevant sammanhang, för alla som arbetade i koncernen och för andra intresserade. Monica Hirsch rekryterades till dess nystart hösten 1984, fick stort gehör för idéer och blev 1987 chefredaktör. Tidningen blev under sina år framgångsrik men nådde ändå vägs ände vid årskiftet i 1989/1990. Det skapade rubriker som "Volvosflaggskepp går i graven".